Drukuj
Kategoria: Czytelnictwo
Odsłony: 277

Projekt klasy IV pt. „Dwa światy szafą oddzielone” realizowany w I półroczu związany był z lekturą „Opowieści z Narni”. Głównym celem projektu były działania zmierzające do popularyzacji czytelnictwa i rozbudzenia zainteresowań czytelniczych uczniów.

W czasie projektu uczniowie współpracowali w czterech zespołach.

 Zespół pierwszy był grupą badaczy, który wyszukał informacje dotyczące  wyglądu Narni.  Uczniowie zaprezentowali plakat określający elementy świata przedstawionego oraz makietę przedstawiającą Narnię. Wspólnie oprowadzili klasę po Narni jak profesjonalni przewodnicy.

Zespół drugi był grupą reporterów, która zebrała szczegółowe informacje dotyczące głównych bohaterów powieści oraz spotkań z Mikołajem, faunem i bobrami. Grupa ta zaprezentowała klasie wygląd fauna Tumnusa, prezenty jakie otrzymali bohaterowie od  Mikołaja oraz makietę przedstawiającą spotkanie bohaterów z bobrami.

Zespół trzeci tworzył grupę wywiadowców, której zadaniem było zebranie szczegółowych informacji na temat negatywnej postaci Królowej i jej sprzymierzeńców. Grupa przygotowała lapbooka przedstawiającego świat Królowej-Czarownicy oraz przepiękną makietę prezentującą zamek królowej wraz z otoczeniem.

Zespół IV to grupa sprawozdawców, która  przygotowała relacje z wyprawy bohaterów do Kamiennego Stołu oraz zebrała wszystkie informacje o Aslanie i jego drużynie. Sprawozdawcy zapoznali klasę z drużyną dobra przedstawiając lapbooka oraz makietę wraz z ciekawymi relacjami z wyprawy bohaterów do Kamiennego Stołu.

            Wszystkie działania wykonane w ramach projektu pokazały jak pomysłowi i twórczy są uczniowie klasy IV, a przygotowane przez dzieci prace uatrakcyjniły zajęcia związanez omawianą lekturą. Realizacja projektu przyniosła zamierzone efekty - zmobilizowała wszystkich uczniów klasy do przeczytania lektury, a przede wszystkim wyzwoliła ich wielką kreatywność.